Thursday 7 May 2009

Laatkomer

Ik geef het toe, dit keer was ik te laat.

Jan en Ameria zaten al te breien toen ik toekwam. Jan was met een derde Harry Potter sok in de weer, en ook Ameria breidde automatische jacquard met de hulp van een grote bol Lidl-wol.
Ik vergezelde hen met mijn Rowan Tapestry Feather and Fan sjaal, en algauw arriveerde ook R, die een zelfgebreid katoen-jasje droeg, maar haar bril was vergeten. Ze ging weer niet kunnen breien en moest zo de namiddag al kletsend doorbrengen! Gelukkig had haar vriendin Poezemadam er in oplossing voor: In de Hema verkopen ze namelijk ook leesbrillen.

Zo kon R toch aan haar witte trui werken, en ze besloot - na iedereen van de groep naar haar / zijn mening te vragen - deze binnenste buiten af te werken.

Poezemadam en ik debateerden of het mannequin of een model van een pullover in mijn breitijdschrift The Knitter meer aantrekkelijker waren, terwijl zij dapper tweekleurig breidde.

Jan probeerde me te overtuigen om de wereldbreidag in Hasselt door te brengen, en ik denk dat ik "verkocht" ben :)ยต
Er kwamen weer mensen langs om hun verbazing uit te drukken, sommigen vertelden dat ze vroeger wel veel breidden, maar nu (sinds de kinderen groot zijn) er niet meer veel voor over hebben.

Jan vertelde me een bizaar incident nadat ik even was weggeweest. Twee dames hadden hem in de gaten gehouden, een wou komen naar zijn sokken kijken, maar de andere sprak tegen, "Niet doen, dat is een man!".

No comments: