Sunday 22 November 2009

Tegelijkertijd

De dag van onze samenkomst in october had ik een opdracht. Ameria had me enkele dagen eerder gevraagd of ik haar kon helpen om een nieuwe techniek te leren. Ze vond het moeilijk om in de vingerloze handschoenen die ze graag wou breien de duim te maken.
Toen we dan allemaal in de Hema zaten, had ze wel andere plannen, en werkte ze terug aan een kraagje voor haar kerstcadeau's. Wat een voorbereid iemand!

R was helaas ziek, maar in haar plaats was A, een vriendin van Ameria afgekomen. Ze had ons al eerder vergezeld, maar werkte nog altijd aan hetzelfde speelgoed katje.

Poezemadam begon een vestje, en later bleek dat haar keuze van wol me ging beïnvloeden, toen ik op reis naar Oostenrijk gelijkaardige kleuren kocht.

Net voor ik moest vertrekken kwam Dominique aan, die zich met sokjes bezig hield.

Oh, en wat deed ik in plaats van lesgeven aan Ameria? Ik werkte aan drievinger-wanten, tegelijkertijd op twee rondbreinaalden. Deze techniek vond onder de andere gasten van de Hema cafetaria wat bewondering - of eerder verwondering.

Helaas moest ik redelijk vroeg vertrekken, omdat er nog een student op mij zat te wachten.

En de samenkomst in november heb ik dan volledig gemist, in de ban van de november regen...

No comments: