Tuesday 2 September 2008

Terug naar de (brei) school!

Deelnemers: 4

Gisteren mochten de kinderen terug naar school en vandaag was er een samenkomst van Naaldzang.

Jan van Hasselt was eerst toegekomen. Hij had gehoopt om hulp te vinden voor het plaatsen van een rits in een heel mooie grijze merino en alpaca vest. Helaas kon ik niet uit eigen ervaring spreken en verwees hem door naar Poezemadam, die ondertussen ook was aangekomen. Ook zij kon niet echt verderhelpen.

Jan breide dan gewoon verder aan zijn sokken, terwijl Poezemadam eerst mijn VogueKnitting tijdschrift bekeek en dan aan haar "restjes sjaal" werkte. Poezemadam was zo lief om mij een boek van Kaffe Fassett te laten zien - weliswaar uit 1985, wat voor veel hilariteit betreffende de mannequins leidde.

Ameria arriverde samen met haar man, die het woord "hobbygroep" een beetje verkeerd had begrepen ;) Zij werkte haar "Jamaica Pouch" af en bracht zo heel veel kleur op de breitafel.

Ik gebruikte Naaldzang terug voor een lastig klusje: het verzorgen van de laatste draadjes van een gehaakte tas.

Veel mensen keken naar ons en Ameria en ik denken dat er iemand zelfs stiekem foto's met zijn gsm probeerde te nemen. Een dame, begeleidster van een groep, vroeg Jan of iemand uit haar groep op een foto met hem mocht. Jan stond geduldig model en kreeg er zelf een kusje voor.

No comments: